Tuesday, March 29, 2011

the one with workloads

Posted by Wan Nur Syazana Wan Mohamad Ariffin at 6:57 PM 0 comments
this one is gonna be quick. sorry i don't have time to update my blog. it's been two weeks since i last updated. last week me and my friends, we had to organize an international conference which involved youth in ASEAN. it was super duper hectic and i barely had time to open my laptop let along update my blog or even Facebook and Twitter. after the conference ended, once again i had to busy myself with piles of assignments due this week. actually, as i'm writing this i have not yet finish my assignments. just taking a few minutes of my time for my blog since it's been really quiet here. promise after this friday and after i have submitted all my assignments i will update on the latest things that's been happening these last couple of weeks. fingers crossed!! okay, now back to my assignments! see you soon dear blog and readers!! =PP

this is not me, it's some random pic i found. but this is the condition i am in right now!
=PPP still need to stay positive even tho the due dates are two days from now! hwaiting!!!! 

Wednesday, March 16, 2011

the one with JomHeboh

Posted by Wan Nur Syazana Wan Mohamad Ariffin at 12:08 AM 4 comments
i'm not a big fan of JomHeboh carnival. the last time i went to a carnival like this was when i was a kid and they still called it SureHeboh instead of JomHeboh. i think due to the controversy of mixing the words 'sure' with 'heboh' made them changed it to JomHeboh. okay, enough with the history of it. what i wanna say here is that i don't like going to the carnival. it was too noisy, too many people, rubbish here and there and people don't really use their eyes when walking. it was chaotic and i was really depressed at the moment. i didn't wanna go in the first place but my mom insisted that i accompany her because she wanted to buy food mostly junk food like Maggi, Chipsmore, Jacker, and so on. hence, i went anyway with mom, sis, and few of her friends. whoooooaaaaa, i seriously hate it

it was held in Danga Bay, JB.. see? see how crowded it was?? 

when will people learn not to throw rubbish anywhere they want?? it's an ugly scene people.. come on!!

i hated the fact that i used my eyes when walking but people around me didn't... they pushed past me as if i was some kind of a lamp post or something. i know you guys are damn excited to see your favorite artists but come on! please have some manners.. God didn't give you eyes for you to sniff, it's for you to look around before you hit something or someone! 

one thing i found interesting was that booths and kiosks where there are artists in it, wooowwwww!! it was jam-packed with people lining up for pictures and photographs.. i dunno how they managed to stand for hours just for a photograph. but in kiosks like Kota Ilmu (City of Knowledge), Berita Harian (a Malaysian newspaper), 999 (crime facts program), and any other educational and should-be-watched-instead-of-entertainment booths... there were only few people.. this just showed how ignorant and simple-minded people can be.. i'm not mad that some people wanted to see their favorite artists, hey it's your right and be my guest.. but is it hard for people to spend a few minutes in kiosks that can educate and enrich them with all sorts of information? 

anyway, i registered already as a voter at SPR booth! heeee~ 

no hard feelings for those who got hurt reading this entry.. siapa makan cili dialah yang terasa pedas~ =P

Tuesday, March 15, 2011

the one with Johnny's Restaurant

Posted by Wan Nur Syazana Wan Mohamad Ariffin at 8:08 AM 2 comments
my first time dining out with my family at Johnny's. we usually ate at Pizza Hut or Kenny Rogers or any Malay's restaurants in JB. but mom was tempted to try Johnny's because of the brochure given by a Johnny's employee at the entrance of the door. we were actually on our way to Pizza Hut @ Jusco Tebrau City. but we made a u-turn because mom said she wanted to try the steamboat there. honestly, i'm not a really big fan of steamboat since i tend to hv digestion problems after eating them *simptom kerap ke tandas selepas mkan steamboat. dunno why* but seeing my family eating as if the world's at an end, i became an ignorant of those symptoms. haha.. and ate happily alongside them. we laughed and my dad, mom, and sis nearly cried because of me. i dunno whether i should write this here or not since this would really embarrassed me and what org melayu usually cakap -drop my water face!- hahaha rojak sungguh english.. i accidently farted.. and the condition of the chair i was sitting in at the moment made my sis think my cellphone vibrated! haha.. i giggled and that's when she noticed and said "sis, kamu kentut ehk?" my face was red.. but then i said dengan selambanya "yayy,i did.. my bad. sorry" and that's when they all laughed. dang! i tried really hard to hide it.. haha...okay, i don't care if you understand or not and i'm not gonna explain deeper.. as this involves my pride and dignity. ceeeewaaaaaaahhh! hahaha

oh, yeah, my dad grew a mustache.. huhu

certain people when eating steamboat they would pour the ingredients one by one. but my family, we poured everything in all at once! haha.. *mcm2 rasa ada*

oh my, i forgot to take a photo of my sis. padan muka! haha u told everyone i farted, there's no pic of you in here.. hahaha kidding! =))

now, i'm back in USM.. huhu =((( and it's gonna be one hell of a busy weekend!

Thursday, March 10, 2011

the one where we dunno how to read the map?

Posted by Wan Nur Syazana Wan Mohamad Ariffin at 12:44 AM 2 comments
haha.. i know, the title itself shows how dumb i am when it comes to map-reading. i thought i know and i thought it would be easy, but clearly i was wrong. it starts with me and my dear friend Jasmine Abdul Karim and it happened about 4 days ago. our little tour in Georgetown Penang. weird huh? it's been 3 years of me living in Penang but i still got lost. maybe i need to live for another 3 years to familiarize myself with the roads in Penang.. and i need a car! abah! ooopppss, licence first! damn!! i'm 22 yo and i don't even have a driving licence! but anyways, Georgetown is like a really huge maze and getting lost is common. so no worries you first-timer in Penang out there! you need to get lost so that you're familiar with the roads.. *knp bunyi ayat nie mcm pelik? get lost?* hahha!

imagine this is Georgetown and that's me and jasmine~ haha

we actually decided to go to Georgetown because we wanted to visit the State Museum for our research. it was the first time we ever get to use the RapidPenang CAT free shuttle bus. it was actually for tourists since its destination is actually tourist attractions. the funny thing is the people on the bus were not tourists. they were local people! well, maybe because it's free. haha! i guess you can put it this way, me and my friend.. we were the only 'tourists' on the bus! ngahahahaahah!!!

the museum was really interesting btw. it was full of information on Penang's culture and people. surprisingly, there's a lot you can learn just by visiting the museum. we managed to interview the museum staff, local and even international tourists from Thailand and Scotland. we were lucky actually since it was on Sunday.. hence the museum was jam-packed with tourists from all over the world. =PPP

the front of the museum with JAK as the model~ haha!

then we walked from the museum all the way to Masjid Kapitan Keling for Zuhur prayer. the mosque really gives me goosebumps. the first time i went there which was around a year ago, i swear i thought i saw 'kelibat putih' crossed behind me while i was taking my wudhu'. i saw it through the mirror and i remember i was alone. i almost freaked out but then i quickened everything and got out of the restroom. God knows how scared i was but i tried to think it was my imagination. huhu.. that was a year ago anyway.. might just be me imagining things. i was taking LHP453/creative writing that sem. hence my imagination was never ending. hahahahah~

seriously from state museum to the mosque, the views and people were really nice and it would look superb if photographed. i had my DSLR but we were in a hurry so didn't really had enough time to take pictures. but i will soon. then we went looking for KOMTAR. this is where it got interesting. WE WERE LOST!! haha
i thought i read it right and we would end up at the right place but the street we ended up in was the complete opposite of what we thought. okay... we dunno how to read maps. that said. it was weird coz the road we took, it was absolutely empty! all shops were closed and there were nobody.. almost like a deserted town! like in the movies! with newspapers flying around looking like a dead city! dang i should've taken some pictures so you guys can see how dead it was.. haha~

it was like this but if say that pic is Penang it would be an exaggeration punishable by death.. haha.. so pretty~ ours was quite scary.. =))

we got into a small fight more like a cute fight.. hhahaa.. about which one is the way.. then a local middle-aged Chinese man helped us.. thank you uncle! haha
he even asked where we're from.. and i said from JB. it would be really embarrassing to say we're from USM. he even wished us to enjoy our holiday! *sorry uncle* heheheh~
we found KOMTAR.. it was easy because KOMTAR's building is really tall and we just went from one small street to another until we found the place. haha~
why we went to KOMTAR? 
to drink Cool Blog.. hahah.. gila x? jalan kaki di Georgetown looking for KOMTAR semata2 nak minum Cool Blog??? hehehe~

love that day anyway! would love to do it all over again! =PP



Saturday, March 5, 2011

the one with the....??

Posted by Wan Nur Syazana Wan Mohamad Ariffin at 5:22 AM 2 comments
dear blog,

i've abandoned you once again. sorry dear!! i've been super busy lately! even if i'm not busy then i'm sick... yes, i haven't been taking good care of myself and i've been careless. nevertheless, i've learned my lesson! it was a hard one but effective! because i got really really sick that i had to go to the doctors quite a few times. and you have to know that i rarely go to hospitals or even clinics. one is of course i already have mom and dad for that since they're from the world of IV's and fusions. hahahaha!!  but the most important one was that i've never fallen sick like super sick before! haha! even though i'm back to my old state, there's this sense of insecurity, worrying over things like will the pain come back? is there something really wrong with me? and other sorts of mind-boggling questions that still remain unanswered

actually, i have tonnes of things to write about but as of this moment i am covered in pile of works unfinished!! and it's stressing! i'm depressed but trying to shove it away since stress is one of the main reason i got sick. *sebelum nie doc kate stress lah penyebab utama i got acne and now stress is one of the main reason i fell sick!!* wannursyazana >>> simple reminder.. do not stress out!! 

oh, yesterday we went bowling... with the rest of Soc Sci's final year students. it was a joyous event but at the same time there's this sad feeling >> because my bowling skill sucks and because we're gonna part ways very soon considering this is our last semester together. i felt like i just registered as a USM student yesterday. the image of mom, dad, and sis waving their goodbyes to me is still vivid. three years went by like it was nothing even though it's filled with bunch of memories. memories that will never be forgotten but remembered clearly in this mind and heart. i love you guys!!! 


social sciences final year students!!

anthropology and sociology major

political sciences major

oh my, i'm gonna miss you guys so much!!

will enjoy my few last months with all of them! =PP



Tuesday, March 29, 2011

the one with workloads

0 comments
this one is gonna be quick. sorry i don't have time to update my blog. it's been two weeks since i last updated. last week me and my friends, we had to organize an international conference which involved youth in ASEAN. it was super duper hectic and i barely had time to open my laptop let along update my blog or even Facebook and Twitter. after the conference ended, once again i had to busy myself with piles of assignments due this week. actually, as i'm writing this i have not yet finish my assignments. just taking a few minutes of my time for my blog since it's been really quiet here. promise after this friday and after i have submitted all my assignments i will update on the latest things that's been happening these last couple of weeks. fingers crossed!! okay, now back to my assignments! see you soon dear blog and readers!! =PP

this is not me, it's some random pic i found. but this is the condition i am in right now!
=PPP still need to stay positive even tho the due dates are two days from now! hwaiting!!!! 

Wednesday, March 16, 2011

the one with JomHeboh

4 comments
i'm not a big fan of JomHeboh carnival. the last time i went to a carnival like this was when i was a kid and they still called it SureHeboh instead of JomHeboh. i think due to the controversy of mixing the words 'sure' with 'heboh' made them changed it to JomHeboh. okay, enough with the history of it. what i wanna say here is that i don't like going to the carnival. it was too noisy, too many people, rubbish here and there and people don't really use their eyes when walking. it was chaotic and i was really depressed at the moment. i didn't wanna go in the first place but my mom insisted that i accompany her because she wanted to buy food mostly junk food like Maggi, Chipsmore, Jacker, and so on. hence, i went anyway with mom, sis, and few of her friends. whoooooaaaaa, i seriously hate it

it was held in Danga Bay, JB.. see? see how crowded it was?? 

when will people learn not to throw rubbish anywhere they want?? it's an ugly scene people.. come on!!

i hated the fact that i used my eyes when walking but people around me didn't... they pushed past me as if i was some kind of a lamp post or something. i know you guys are damn excited to see your favorite artists but come on! please have some manners.. God didn't give you eyes for you to sniff, it's for you to look around before you hit something or someone! 

one thing i found interesting was that booths and kiosks where there are artists in it, wooowwwww!! it was jam-packed with people lining up for pictures and photographs.. i dunno how they managed to stand for hours just for a photograph. but in kiosks like Kota Ilmu (City of Knowledge), Berita Harian (a Malaysian newspaper), 999 (crime facts program), and any other educational and should-be-watched-instead-of-entertainment booths... there were only few people.. this just showed how ignorant and simple-minded people can be.. i'm not mad that some people wanted to see their favorite artists, hey it's your right and be my guest.. but is it hard for people to spend a few minutes in kiosks that can educate and enrich them with all sorts of information? 

anyway, i registered already as a voter at SPR booth! heeee~ 

no hard feelings for those who got hurt reading this entry.. siapa makan cili dialah yang terasa pedas~ =P

Tuesday, March 15, 2011

the one with Johnny's Restaurant

2 comments
my first time dining out with my family at Johnny's. we usually ate at Pizza Hut or Kenny Rogers or any Malay's restaurants in JB. but mom was tempted to try Johnny's because of the brochure given by a Johnny's employee at the entrance of the door. we were actually on our way to Pizza Hut @ Jusco Tebrau City. but we made a u-turn because mom said she wanted to try the steamboat there. honestly, i'm not a really big fan of steamboat since i tend to hv digestion problems after eating them *simptom kerap ke tandas selepas mkan steamboat. dunno why* but seeing my family eating as if the world's at an end, i became an ignorant of those symptoms. haha.. and ate happily alongside them. we laughed and my dad, mom, and sis nearly cried because of me. i dunno whether i should write this here or not since this would really embarrassed me and what org melayu usually cakap -drop my water face!- hahaha rojak sungguh english.. i accidently farted.. and the condition of the chair i was sitting in at the moment made my sis think my cellphone vibrated! haha.. i giggled and that's when she noticed and said "sis, kamu kentut ehk?" my face was red.. but then i said dengan selambanya "yayy,i did.. my bad. sorry" and that's when they all laughed. dang! i tried really hard to hide it.. haha...okay, i don't care if you understand or not and i'm not gonna explain deeper.. as this involves my pride and dignity. ceeeewaaaaaaahhh! hahaha

oh, yeah, my dad grew a mustache.. huhu

certain people when eating steamboat they would pour the ingredients one by one. but my family, we poured everything in all at once! haha.. *mcm2 rasa ada*

oh my, i forgot to take a photo of my sis. padan muka! haha u told everyone i farted, there's no pic of you in here.. hahaha kidding! =))

now, i'm back in USM.. huhu =((( and it's gonna be one hell of a busy weekend!

Thursday, March 10, 2011

the one where we dunno how to read the map?

2 comments
haha.. i know, the title itself shows how dumb i am when it comes to map-reading. i thought i know and i thought it would be easy, but clearly i was wrong. it starts with me and my dear friend Jasmine Abdul Karim and it happened about 4 days ago. our little tour in Georgetown Penang. weird huh? it's been 3 years of me living in Penang but i still got lost. maybe i need to live for another 3 years to familiarize myself with the roads in Penang.. and i need a car! abah! ooopppss, licence first! damn!! i'm 22 yo and i don't even have a driving licence! but anyways, Georgetown is like a really huge maze and getting lost is common. so no worries you first-timer in Penang out there! you need to get lost so that you're familiar with the roads.. *knp bunyi ayat nie mcm pelik? get lost?* hahha!

imagine this is Georgetown and that's me and jasmine~ haha

we actually decided to go to Georgetown because we wanted to visit the State Museum for our research. it was the first time we ever get to use the RapidPenang CAT free shuttle bus. it was actually for tourists since its destination is actually tourist attractions. the funny thing is the people on the bus were not tourists. they were local people! well, maybe because it's free. haha! i guess you can put it this way, me and my friend.. we were the only 'tourists' on the bus! ngahahahaahah!!!

the museum was really interesting btw. it was full of information on Penang's culture and people. surprisingly, there's a lot you can learn just by visiting the museum. we managed to interview the museum staff, local and even international tourists from Thailand and Scotland. we were lucky actually since it was on Sunday.. hence the museum was jam-packed with tourists from all over the world. =PPP

the front of the museum with JAK as the model~ haha!

then we walked from the museum all the way to Masjid Kapitan Keling for Zuhur prayer. the mosque really gives me goosebumps. the first time i went there which was around a year ago, i swear i thought i saw 'kelibat putih' crossed behind me while i was taking my wudhu'. i saw it through the mirror and i remember i was alone. i almost freaked out but then i quickened everything and got out of the restroom. God knows how scared i was but i tried to think it was my imagination. huhu.. that was a year ago anyway.. might just be me imagining things. i was taking LHP453/creative writing that sem. hence my imagination was never ending. hahahahah~

seriously from state museum to the mosque, the views and people were really nice and it would look superb if photographed. i had my DSLR but we were in a hurry so didn't really had enough time to take pictures. but i will soon. then we went looking for KOMTAR. this is where it got interesting. WE WERE LOST!! haha
i thought i read it right and we would end up at the right place but the street we ended up in was the complete opposite of what we thought. okay... we dunno how to read maps. that said. it was weird coz the road we took, it was absolutely empty! all shops were closed and there were nobody.. almost like a deserted town! like in the movies! with newspapers flying around looking like a dead city! dang i should've taken some pictures so you guys can see how dead it was.. haha~

it was like this but if say that pic is Penang it would be an exaggeration punishable by death.. haha.. so pretty~ ours was quite scary.. =))

we got into a small fight more like a cute fight.. hhahaa.. about which one is the way.. then a local middle-aged Chinese man helped us.. thank you uncle! haha
he even asked where we're from.. and i said from JB. it would be really embarrassing to say we're from USM. he even wished us to enjoy our holiday! *sorry uncle* heheheh~
we found KOMTAR.. it was easy because KOMTAR's building is really tall and we just went from one small street to another until we found the place. haha~
why we went to KOMTAR? 
to drink Cool Blog.. hahah.. gila x? jalan kaki di Georgetown looking for KOMTAR semata2 nak minum Cool Blog??? hehehe~

love that day anyway! would love to do it all over again! =PP



Saturday, March 5, 2011

the one with the....??

2 comments
dear blog,

i've abandoned you once again. sorry dear!! i've been super busy lately! even if i'm not busy then i'm sick... yes, i haven't been taking good care of myself and i've been careless. nevertheless, i've learned my lesson! it was a hard one but effective! because i got really really sick that i had to go to the doctors quite a few times. and you have to know that i rarely go to hospitals or even clinics. one is of course i already have mom and dad for that since they're from the world of IV's and fusions. hahahaha!!  but the most important one was that i've never fallen sick like super sick before! haha! even though i'm back to my old state, there's this sense of insecurity, worrying over things like will the pain come back? is there something really wrong with me? and other sorts of mind-boggling questions that still remain unanswered

actually, i have tonnes of things to write about but as of this moment i am covered in pile of works unfinished!! and it's stressing! i'm depressed but trying to shove it away since stress is one of the main reason i got sick. *sebelum nie doc kate stress lah penyebab utama i got acne and now stress is one of the main reason i fell sick!!* wannursyazana >>> simple reminder.. do not stress out!! 

oh, yesterday we went bowling... with the rest of Soc Sci's final year students. it was a joyous event but at the same time there's this sad feeling >> because my bowling skill sucks and because we're gonna part ways very soon considering this is our last semester together. i felt like i just registered as a USM student yesterday. the image of mom, dad, and sis waving their goodbyes to me is still vivid. three years went by like it was nothing even though it's filled with bunch of memories. memories that will never be forgotten but remembered clearly in this mind and heart. i love you guys!!! 


social sciences final year students!!

anthropology and sociology major

political sciences major

oh my, i'm gonna miss you guys so much!!

will enjoy my few last months with all of them! =PP



 

+ wannursyazana + Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei